livetochals.blogg.se

2014-08-17
14:34:17

Förkylt
Det är mer än två år sedan förra förkylningen. Jag har försökt förebygga med aloe vera, D-vitaminer, handsprit och ett specialte på ingefära, gurkmeja, kanel, citronsaft och honung. Teet har jag inte druckit i sommar. Kanske var det därför jag blev förkyld, vem vet? 
Detta att bli förkyld i nedre luftvägarna, har jag fasat för och sett som svårt att klara utan sjukhusvård. Hosta är för mig komplicerat eftersom jag inte kan hosta så bra själv utan är beroende av hostmaskin. Jag började genast att ta ett penicillin jag fått utskrivet för att förebygga lunginflammation. Ihärdig användning av hostmaskinen hjälpte bra att hålla ganska rent i luftrören. Det var krävande för både mig och min man som fick finnas till hands när mina hostattacker kom, natt som dag. Efter några dagar har hostan lugnat sig och jag hoppas att faran är över.
Nu ska jag fortsätta dricka ingefärste varje dag!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: