livetochals.blogg.se

2014-09-01
09:44:25

Vivo 50
är produktnamnet på mitt nya andningshjälpmedel. Efter tålmodigt finjusterande av Lungmottagningens sjuksköterska så har jag börjat använda Vivo 50.  Den ska vara flexiblare och driftsäkrare, med batteribackup på minst 12 timmar, än ventilatorn jag använt sedan juni 2013. 
 
Tanken är att jag förutom vid sömn och vila ska kunna använda den när jag under dagen får svårt att få tillräckligt med luft. Ett litet munstycke ska kunna kopplas till som man ska kunna ta sig några andetag ur vid behov. Detta har jag inte fått kläm på ännu. Det betyder också att jag behöver bära den med mig - hur nu det ska kunna lösas med trappor och en tyngd på mer än 15kg. Men en sak i taget. Nu hoppas jag på att den ska ventilera mig bättre vid sömn så jag kan hålla mig piggare och slippa använda den så mycket dagtid!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: