livetochals.blogg.se

2018-04-18
10:00:00

Rilutek
Forskning visar att medicinen Rilutek betydligt påverkar överlevnaden i ALS i ett sent skede av sjukdomen. När jag för någon månad sedan hade svårt att svälja tabletterna och istället började pulvrisera och blanda med äppelmos för att få ner dem, var jag nära att ge upp. Jag tyckte att de smakade så illa och bedövade munnen en stund efteråt. Så jag tänkte att jag tror inte de gör nytta nog för att plåga sig. Tänkte att jag kan sluta med dem tills jag får pegen insatt och kan inta medicinen den vägen. Men jag fortsatte att tvinga i mig morgon och kväll. Nu när jag läser detta är jag glad över min envisa uthållighet.   
 
Rilutek
 
https://alsnewstoday.com/2018/04/10/rilutek-prolongs-survival-later-stage-als-patients-study-says/?amp
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: