livetochals.blogg.se

2013-12-11
18:15:53

Älskar vardagen
 
Att vakna till ännu en dag. Få hjälp med kläderna och håret medan kaffet doftar från köket. Frukost och sedan själv en stund, vid datorn eller en bok, innan min personlig assistent kommer. Med hennes hjälp kan jag göra vad jag vill! Vi kan greja hemma; laga mat, baka, städa, tvätta..... Allt det där nödvändiga för att inte livet ska bli kaos. Vi kan åka och shoppa, handla mat, ta en fika. Kanske träffa goda vänner. Emellanåt lite hostmaskin ock vila en stund med ventilatorn. Några timmar själv igen med läsning, dator eller telefon... På kvällen kanske ett bad, lite kvällsmat och en stund vid teven med min man. Underbara dagar även i värsta ruskvädret.....  
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: