livetochals.blogg.se

2015-11-01
14:08:20

Mycket TV blir det....
Vi har snöat in på serien Homeland. Säsong 1 från 2011 är avklarad och just nu har vi sett tredje avsnittet på andra säsongen. Och vi har verkligen fastnat. Varje avsnitt avslutas med en spännande cliffhanger så det kräver disciplin att kunna stänga av. Det har blivit några sena kvällar.
 

Jag vill inte rucka på principen att inte se TV på dagen när det är ljust ute. Det är en utmaning att fylla dagarna med meningsfull aktivitet. Så länge jag kunde hade jag alltid något projekt på gång. Det var viktigt för mig att använda tiden till något bra helst bestående. Numer har jag prutat på det. Med min assistents hjälp håller vi igång vardagsbestyren: laga mat, städa, sköta trädgården och det är gott så. Att träffa släkt och vänner är mycket värdefullt för mitt välmående och det är skönt att fokusera på annat än mig själv. Min egen tid fyller jag mest med P1, podcastrar, boklyssnande, sociala medier och skrivande. Och TV.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: