livetochals.blogg.se

2016-02-07
14:25:46

62
års födelsedag för mig och 1-årsdag för mitt yngsta barnbarn. Det blev en rolig dag med presenter från min man, många vackra blombuketter från släkt och vänner, kaffekalas med bröderna med respektive, telefonsamtal, sms och Facebookhälsningar. Överväldigad! Så fick vi fira barnbarnet via Skype och vara med och leka och sjunga med henne och hennes storebror. Underbart att kunna ha den kontakten! Hoppas vi kan träffas live om fjorton dagar.
 
I år är det 10 år sedan jag fick diagnosen. Fortfarande kan jag gå lite, om än med tilltagande svaghet och obalans, äta och prata. Men jag kan inte andas utan ventilator och jag kan inte resa mig från sittande. Armar och händer är i princip obrukbara. Huvudet hänger om jag inte stöttar det eller "låser" det vid stillasittande i ett läge. Oftast tycker jag att livet är ganska bra ändå med livslust och energi. Men ibland ser jag mig utifrån, som andra ser mig tänker jag, och då kan jag tycka att mitt liv verkar vara så ynkligt och beklämmande. Men det är bara en liten del av sanningen att vara en människa med funktionshinder.
 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: