livetochals.blogg.se

2016-07-03
14:54:54

Juli 2016
Hej! Det är så länge sedan jag skrev något här, senast alla hjärtans dag i februari. Fyra månader har gått och det har hänt mycket både i det stora och lilla livet. För mig har mycket fokus varit på nya hjälpmedel som tre nya stolar och en ny dator för ögonstyrning. Det tar lite tid att prova ut och få det att fungera, speciellt inställning av ögonstyrningen. Det är inte i hamn än men vi gör ett litet uppehåll i sommar. Fortfarande kan jag med stort besvär använda mobilen och skärmtangentbord på datorn. Anledningen till allt detta engagemang från Landstingets hjälpmedelscentral är förstås att jag blivit sämre, mest markant är att jag inte kan hålla huvudet upprätt alls. Det måste alltid vila på ett nackstöd för att jag ska kunna titta upp och möta människors blickar. Annars hänger huvudet och jag kan bara se i backen. Benen har också blivit sämre och det är med yttersta svårighet jag kan stödjande på min man ta mig upp för trappan. Tänker varje gång det gick en gång till. Mentalt har jag koncentrerat mig på att vara aktiv och träffa vänner. Mest är jag här hemma, i trädgården och försöker få mina assistenter att göra det jag vill ha gjort utan att trötta ut dem. Det är fortfarande ingen lätt balansgång. Det går ännu att göra utflykter, oftast till trädgårdsbutiker och mataffären. Jag har en ny smidig hopfällbar rullstol med nackstöd. Fungerar mycket bättre än den tidigare. Vårens längsta utflykt blev till Stockholm i maj medan min man och yngste son var i New York. Min syster var med och vi bodde hos min äldste son med familj söndag till fredag. Underbart att få träffa barnbarnen i deras vardagsliv.
 
Sitter idag och väntar på dem medan min man fixar och förbereder för deras ankomst. Längtar!
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Underbart att få komma hem till Karlskrona och träffa er, kära mor och far! ❤️

2016-07-09 @ 09:22:44
#2: Anonym

/S

2016-07-09 @ 09:23:04
#3: Tina

Jag har också als. Skriver och pratar med ögondator sen 2013. Jag har också en blogg som heter harpasione. Hör gärna av dig!

2016-08-11 @ 14:05:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: