livetochals.blogg.se

2017-08-12
16:31:38

Koppla av
Varför vill alla koppla av när jag så innerligt vill koppla på?
Bildresultat för vila sig
 
 
Jag har helt tappat bort det här med att koppla av. Jag sitter ju bara stilla hela dagarna och längtar efter att få koppla på och göra allt jag inte kan; diska, städa, dra ogräs, putsa fönster... snabbt och galant.
Jag är så uppfylld av allt som behöver göras och mina tankar kretsar mycket runt hur jag ska få andra att göra det jag vill utan att helt trötta ut dem. Detta driv i vardagen stärker min livslust och ger mig stimulans. Men jag minns att jag som frisk inte tyckte om att bli arbetsledd i detalj utan ville själv styra och ställa. Jag påminner mig också om att jag gärna kunde sitta med en kopp kaffe och vila trots ogräs, disk och dammråttor. 
 

Kommentar:
#1: Sebbe

Skön bild! :)
Det är en svår balansgång. Meningen är ju att du ska få hjälp att få saker gjorda men vi är lite kontrollfreaks ibland också, kan ju vara påfrestande för omgivningen ;) Kan själv känna att det vore bra om man kan hitta en väg runt att känna sig nedstämd om resultatet inte blir precis så som man vill. Men det är svårt.
Tycker dock du hanterar detta väldigt bra.
Du har ett väldigt starkt psyke älskade mor! Längtar efter dig! <3

2017-08-20 @ 10:02:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: