livetochals.blogg.se

2017-08-21
19:25:00

Utflykter
Förra veckan blev det äntligen av att göra ett par utflykter. Först var jag med min syster och hennes ena dotter på Minta i Ronneby. Där gick vi i nästan tre timmar och tittade och köpte också några saker. Därefter åkte vi till Mandeltårtan vid Brunnsparken och fikade. Innan fikat hade jag en vånda över vad jag skulle kunna äta utan att riskera att sätta i halsen. Jag känner mig obekväm att äta i andras sällskap mycket för att jag måste sitta tyst för att undvika felsväljning. Det gick bra och vi hade en fin stund på den vackra platsen innan vi åkte hemåt.
 
På torsdagen åka min man och jag till Öland tillsammans med goda vänner. Vi började med Paradisverkstan, där vi tittade runt och sedan satt i den fina trädgården och fikade. Sedan åkte vi till Solliden och gick runt där och tittade på allt vackert. Det var ett fantastiskt väder och vi njöt mycket av platsen. Bara jag var otålig för att jag hade svårt att sitta bra i rullstolen för att jag hade ont i nacken. Vi fick förklaringen till problemet när vi tillbaka i bilen såg att vi glömt lägga i sittkudden.
 
 
Solliden uppfördes av drottning Victoria 1906. Hon hade hämtat inspiration till arkitekturen från Axel Muntes San Michele på Capri där hon vistats mycket som god vän till Axel Munte. San Michele är en av de vackraste platserna jag har besökt och dit vill jag alltid återvända. Men numer får vi nöja oss med en fin upplevelse på Solliden istället.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: