livetochals.blogg.se

2017-01-24
19:21:21

Januari 2017
skriver vi nu. Jag har varit tyst ett par månader och väl inte tyckt att jag haft något att tillföra. Men jag vill inte stänga bloggen så nu gör jag en uppdatering över hur min januari är.
Den nya assistenten har kommit in bra i jobbet och jag trivs så bra med henne. Jag har också introducerat en vikarie från poolen som ska kunna mina maskiner och kan jobba vid sjukdom och ledighet. Det är bra men jag behöver nog en vikarie till.  
Ännu har jag ingen peg. Jag fortsätter att skjuta det framför mig. Blodprover och ekg har jag tagit så nästa steg är att träffa en narkosläkare för bedömning hur jag kan klara att sövas. Under tiden försöker jag att äta så mycket och så nyttigt som möjligt. Dietisten har efter att jag dokumenterat tre dagens matintag, konstaterat att jag får i mig för lite protein och för lite järn men jag håller vikten eftersom jag är så generös med smör, grädde och olja. Så det får jag försöka lösa.
Vi har gjort en drive för att jag ska komma igång med ögonstyrning och numera använder jag den till att skriva och surfa. Det går ganska bra men jag har svårt att släppa min dator så jag kör parallellt så länge det går.
Fortfarande går jag några stödda steg med huvudet djupt framåtböjt. Det har blivit svårare att sitta i den manuella rullstolen vid utflykter. Helst går jag inte ut i kylan.
Längtar efter värme.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: