livetochals.blogg.se

2018-02-05
13:23:03

Dagsform
Måndag och äntligen lite bättre humör, lite mer energi, lite fler positiva tankar.
 
Bildresultat för smileys
 
För mig har den psykiska dagsformen fått en allt starkare påverkan under de senaste månaderna. Det finns dagar då jag bara sitter och halvsover i rullstolen, andra dagar är jag lättirriterad och sur och så kommer ibland sådana här bättre dagar då jag kan skönja livslusten igen.
 
Varför dessa humörsvängningar? Ibland beror det väl på vad som händer, hur jag har sovit, om jag har något att ta mig för men det är inte alltid jag kan hitta några tydliga orsaker. Jag kontaktade lungmottagningen för att kolla om jag andas för dåligt och samlar koldioxid men det var bra blodgasvärde och syresättning. Eftersom jag sovit oroligt ofta så höjdes trycket på ventilatorn vilket nog hjälpte lite. Eller så började jag sova bättre när jag fick veta att proverna var bra.
 
Jag anar att psyket spelar upp det ena sprattet efter det andra för mig.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: