livetochals.blogg.se

2013-10-07
09:52:52

Brittsommar...
 
En vacker bukett med astrar från en kär vän :)
 
Brittsommar  - dag efter dag med solsken och uppåt 15 grader i oktober. I helgen har roat oss med att plantera ett nytt gråpäronträd och två rosor, en Lichtenkönigin Lucia vid entrén och en Comte De Chambord på baksidan i det rosa roslandet. Att plantera är för mig hopp och framtidstro och det är tillstånd som vi alla har svårt att vara utan. Jag försöker tänka att framtiden är hoppfull i stort även mig förutan. Min grundinställning är att det blir bättre och bättre med tiden och utvecklingen och att barnen bygger vidare på sin grund och lär sig mer än vi. Naturligtvis finns det många problem att förhålla sig till och lösa. Jorden är och blir inget paradis även om vi strävar i den riktningen. Men en kort minut i solen med slutna ögon kan det kännas så.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: