livetochals.blogg.se

2014-02-02
08:00:00

Andning

Andningens dag 3 februari fokuserar vi på andningen.

Detta youtube-klipp är intressant och värt att ägna några minuters uppmärksamhet tycker jag.  

Verkar bra. På http://www.perfecthealth101.net/bakomsidan.htm får man en beskrivning av kvinnan och vad som gör att hon engagerar sig för ett friskare liv.

Själv ägnar jag mig mycket åt min andning. Det har blivit centralt för att balansera koldioxiden och må bra. Det finns bra tekniker och hjälpmedel att använda. Så länge jag kunde gick jag på yoga och blev medveten om andnings betydelse för avslappning. Med Kundaliniyoga tränar man en lättare variant av meditation där andningen är grunden. Det var en form som passade mig när jag började bli svag i musklerna. Till slut var det för få rörelser som jag klarade så det kändes inte meningsfullt att fortsätta i grupp. Men andningsövningarna har jag fortsatt att använda emellanåt.

 

                          

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: