livetochals.blogg.se

2014-01-01
19:14:00

Nytt år 2014

Efter en lugn och trevlig nyårsafton med fantastisk mat hos min syster i Skåne är vi hemma igen. Det blev ingen tenngjutning för att se vad det nya året kommer att innehålla. Det blev inga nyårslöften. Vi skålade i bubbel och önskade varandra gott nytt år. För mig själv gör jag en återblick och konstaterar att det har hänt mycket 2013. Det största och underbaraste som hänt är att vi blivit farföräldrar till en ljuvlig pojke. Det ger oss glädje och fokus på framtiden. 
 
 
Jag har slutat jobba från och med juni och från samma tidpunkt blivit beroende av ventilator som hjälpmedel för att kunna andas tillräckligt bra. Från augusti har jag personlig assistent dagligen. Jag har börjat använda rullstol och åka färdtjänst. Försämringen gör att jag får anpassa mig mer och mer till begränsningar och samtidigt vill jag fokusera på det friska för att behålla så mycket livskvalitet som möjligt.
 
Livet med sjukdomen gör att jag strävar efter att få ut det mesta av nu och inte tänka så mycket varken bakåt eller framåt för min egen del. Samtidigt är det viktigt att ha projekt på gång för att inte tappa drivkraften att ändå försöka påverka framtiden i en god och utvecklande riktning. Det är utmaningen för oss alla antingen man är frisk eller sjuk!
 
Gott Nytt År 2014!
 
 
 
 
 

 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: