livetochals.blogg.se

2017-03-08
14:34:06

Förkylt
Förra onsdags kväll blev jag plötsligt täppt i näsan. Inte lätt när jag har näsmask. Tack och lov var jag inte själv så jag fick hjälp att byta till helmask. Så tog heshet vid och jag stimmade upp mig! Detta är ju just det jag fasat för, tänkt att jag klarar inte en förkylning inte utan att bli trackad... Jag ringde lungmottagningen och ville förvissa mig om att de skulle ta emot mig där om och när det blev kris. Fick veta att akutvård alltid måste sökas på Akuten. Naturligtvis förstås. Jag har nog blivit lite bortskämd av alla duktiga och engagerade personer som jobbar på Blekinge landsting och känner att min sjukdom är så speciell så jag ska ha en gräddfil inom vården. Nåväl, jag fick penicillin utskrivet och den verkade ha effekt direkt men kuren är inte över än och jag har fortfarande mycket slem att få upp. Som tur var hade jag bara ett par dagar innan förkylningen bröt ut också fått en ny slemlösande behandling med koksalt. Peppar, peppar! Hoppas nu att detta hjälper mig hela vägen så jag slipper trackas.  

Kommentar:
#1: Anonym

Du klarar så mycket mer än du tror mamma! Du är en riktig viking!!! Älskar dig <3 /S

2017-03-24 @ 07:42:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: