livetochals.blogg.se

2017-10-21
13:50:18

Tänderna
Det här med tänder ger mig bekymmer. Först och främst är det tandborstning som blir svårare och svårare att klara. Senaste veckan måste jag ha hjälp att borsta framtänderna. Jag har rationaliserat till en borstning per dag och det verkar vara ok. Tandläkaren gav mig t o m beröm för bra tandborstning.
Och så är det här med att gå till tandläkaren. I torsdags var jag där igen, nu för att byta ut en lagning som höll på att lossna. Dagar och nätter innan våndades jag inför hur det skulle gå att laga utan att jag sätter i halsen. Det var bortkastad oro. De är så proffsiga och stödjande på Blekingesjukhusets orofacial medicin. För att undvika att vatten och lagning kom ner i halsen satte de en liten gummilapp runt tanden och för munhålan så det kändes tryggt och säkert. Näsmasken gav mig luft.
Bildresultat för tandvårdshjälpen
 
Vid vissa sjukdomar och funktionsnedsättningar som påverkar tandhälsan så ingår tandvård i sjukvårdens högkostnadsskydd. Läs mer:
http://www.atstorning.se/wp-content/uploads/2013/03/1177_PATIENT_nat_webb_1302072.pdf
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: